„Michelin“ gamyklos darbuotojai antradienį vakarų Prancūzijoje sudegino padangas ir pažadėjo surengti streiką po to, kai padangų kompanija pareiškė iki 2026 m. pradžios uždarysianti dvi gamyklas dėl smunkančių pardavimų.
„Michelin“ teigė, kad sprendimas uždaryti Cholet ir Vannes gamyklas Vakarų Prancūzijoje, kuriose kartu dirba daugiau nei 1 250 žmonių, buvo priimtas „kaip paskutinė priemonė“.
Dar vienas kovų Europos automobilių pramonėje ženklas Vokietijos dalių gamintojas „Schaeffler“ paskelbė, kad Europoje atleis 4700 darbo vietų.
Europos automobilių pardavimas šalyje ir pagrindinėje Kinijos rinkoje sumažėjo, nes sumažėjo elektromobilių paklausa ir išaugo Kinijos gamintojų konkurencija.
„Michelin“, kurioje Prancūzijoje dirba beveik 19 000 žmonių, teigė, kad gamyklos uždarymas tapo „neišvengiamas“ dėl Azijos padangų gamintojų konkurencijos ir „blogėjančio Europos konkurencingumo“, ypač dėl infliacijos ir kylančių energijos kainų.
– „Viskas” –
Profesinės sąjungos pranešė, kad Cholet gamyklos darbuotojai balsavo už streiko surengimą.
Tiršti juodi dūmai pakilo į orą, kai Cholet gamyklos, kurioje dirba 955 žmonės, darbuotojai padegė padangas per protestą priešais gamyklą. Maždaug 200 darbininkų blokavo eismą sankryžoje, vedančioje į vietą.
„900 darbuotojų susodino į kambarį kaip karves skerdykloje ir paskelbė, kad viskas baigta“, – naujienų agentūrai AFP sakė darbuotoja ir SUD sąjungos atstovė Morgane'as Royeris.
„Arba jie išlaiko mūsų darbo vietas, arba moka mums, kol išeisime į pensiją“, – šaukė CGT sekretorius Davidas Goubaultas. „Jie mus išnaudojo daugelį metų.”
„Michelin“ anksčiau teigė, kad planuoja sustabdyti gamybą dviejose gamyklose iki lapkričio 13 d., „kad vadovybei ir sąjungoms būtų laiko pasiūlyti kolektyvines ir individualias diskusijas su darbuotojais“.
Dešinysis Cholet meras Gillesas Bourdouleixas pasmerkė „nesąžiningą kapitalizmo versiją“.
„Mums tai skauda širdį“, – sakė Bourdouleixas ir pavadino šį pranešimą „žiauriu“, nes „Michelin“ jau penkis dešimtmečius yra Cholet.
Darbuotojai taip pat degino padangas ir padėklus prieš Vannes gamyklą, kuri buvo pastatyta septintojo dešimtmečio pradžioje ir kurioje dirba apie 300 žmonių.
Ericas Boisgardas, dirbantis ten nuo 2004 m., sakė, kad darbuotojai šį pranešimą sutiko tylėdami.
„Visi buvo suniokoti“, – sakė jis.
– „Žemės drebėjimas” –
Dešinysis Vanneso meras Davidas Robo sakė: „Tai juoda diena Vannesui ir žemės drebėjimas regionui“.
„Michelin“ pažadėjo paremti du regionus, sukurdama „tiek darbo vietų, kiek bus panaikinta“.
Bendrovė teigė, kad rems savo darbuotojus, įskaitant darbo pasiūlymus kitose įmonėse ar grupės viduje, arba ankstyvą išėjimą į pensiją.
„Verslo žlugimas lėmė tokią situaciją, ir noriu pasakyti visiems šiems darbuotojams, kad mes nepaliksime nieko nuošalyje“, – interviu AFP sakė „Michelin“ vadovas Florent Menegaux.
„Cholet“ gamykla daugiausia gamina lengvųjų sunkvežimių padangas – segmentas, kuris pastaraisiais metais „sumažėjo“ Europoje ir neturi jokios perspektyvos atsigauti, nurodė „Michelin“.
Vannes gamykloje daugiausia gaminami metaliniai sutvirtinimai, pavyzdžiui, trosai, kurie vėliau naudojami automobilių padangoms gaminti tokiose šalyse kaip Ispanija ir Italija.
Pastaraisiais metais gamybos apimtys gamykloje mažėjo dėl kintančios paklausos sunkvežimių padangų gamyklose Europoje, teigė Michelin.
Grupė išgyvena sunkius metus, nes naujų transporto priemonių rinka sulėtėjo.
„Michelin“ jau 2020 m. uždarė savo „La-Roche-sur-Yon“ gamyklą Vakarų Prancūzijoje, o iki 2025 m. ruošiasi uždaryti dvi gamyklas Vokietijoje.
Bendrovė pranešė, kad La Roche-sur-Yon mieste buvo sukurtos daugiau nei 635 darbo vietos, o panaikinta 613 darbo vietų.
Schaeffler teigė, kad sumažinimai buvo susiję su „sudėtinga rinkos aplinka, didėjančia pasauline konkurencija ir vykstančiais transformacijos procesais, turinčiais įtakos automobilių tiekimo pramonei“.
„Schaeffler“, kuri specializuojasi automobilių pramonei skirtų guolių gamyboje, šiuo metu turi apie 120 000 darbuotojų 55 šalyse.
tsz-cca-as/tgb/lth