Kinijos investuotojai ir pareigūnai svarsto galimybę įsigyti Vokietijos automobilių gamyklas, kurios yra ant uždarymo slenksčio, ypatingą dėmesį skirdamos toms, kurios priklauso „Volkswagen“, pranešė „Reuters“.
Šis žingsnis gali sustiprinti Kinijos buvimą Vokietijos automobilių pramonėje.
„Volkswagen“ šiuo metu kovoja su iššūkiais, kuriuos kelia pasaulinis ekonomikos nuosmukis ir perėjimas prie tvarių technologijų.
Vokietijos gamyklų įsigijimas leistų Kinijos elektromobilių (EV) gamintojams išvengti Europos Sąjungos nustatytų muitų EV importui iš Kinijos.
Ataskaitoje teigiama, kad tarp Vokietijos objektų konkurso gali dalyvauti privačios įmonės, valstybinės įmonės arba partnerystės su tarptautinėmis kompanijomis.
Tačiau Kinijos vyriausybė išlaiko teisę patvirtinti arba atmesti užsienio investicijas, o sprendimams greičiausiai įtakos turi naujai išrinktos Vokietijos vyriausybės pozicija Kinijos atžvilgiu.
„Volkswagen“ svarsto galimybę pertvarkyti savo gamyklas, esančias Drezdene ir Osnabriuke (Vokietija), siekdama sutaupyti savo veiklą.
Nepaisant didėjančios Kinijos įmonių konkurencijos sumažėjusių pardavimų, automobilių gamintojas susidūrė su profsąjungų pasipriešinimu siekdamas uždaryti kelias gamyklas.
Tačiau praėjusį mėnesį buvo susitarta nutraukti gamybą „Volkswagen“ Drezdeno ir Osnabriuko gamyklose atitinkamai iki 2025 ir 2027 m.
Su šiuo reikalu susipažinęs asmuo naujienų agentūrai sakė, kad „Volkswagen“ yra pasirengęs parduoti savo objektą Osnabriuke pirkėjui iš Kinijos.
Atstovas spaudai sakė: „Esame pasiryžę rasti tolesnį svetainės naudojimą. Tikslas turi būti perspektyvus sprendimas, kuriame atsižvelgiama į įmonės ir darbuotojų interesus.“
Su „Volkswagen“ susipažinęs bankininkas sakė „Reuters“, kad gamyklų pardavimas automobilių gamintojui gali būti ekonomiškesnis nei jų uždarymas, o galimos pardavimo kainos svyruoja nuo 100 mln. EUR (103 mln. USD) iki 300 mln.
Kinijos automobilių gamintojai aktyviai tiria naujų gamyklų vietas Europoje, kad išvengtų muitų.
Tokios įmonės kaip BYD ir Leapmotor nusprendė pradėti veiklą palankesnių sąlygų šalyse, tokiose kaip Vengrija, Turkija ir Lenkija, o „Chery Auto“ ketina pradėti elektromobilių gamybą buvusioje „Nissan“ gamykloje Ispanijoje.
Atskiri šaltiniai nurodė, kad Kinijos investuotojai taip pat svarstė gamyklas Vakarų Europoje, įskaitant „Ford“ gamyklą Sarluis (Vokietija) ir „Volkswagen“ „Audi“ gamyklą Briuselyje.
„Kinijos įmonės stebi VW sunkumus patiriančias Vokietijos gamyklas – ataskaita“ iš pradžių sukūrė ir paskelbė „GlobalData“ priklausantis prekės ženklas „Just Auto“.