Pasaulyje, kuriame gausu dezinformacijos ir keistų teorijų, neišvengiamai tenka susidurti su asmenimis, kurie laikosi įsitikinimų, prieštaraujančių pagrindinei logikai ir nusistovėjusiems faktams. Vienas iš tokių pavyzdžių yra aktorius Terrence'as Howardas, kuris garsiai teigė, kad 1 x 1 = 2. Kad ir kaip glumintų šis teiginys, jis suteikia galimybę ištirti, kaip veiksmingai atremti tokias klaidingas idėjas.
Supraskite pretenziją
Prieš prieštaraudami bet kokiam teiginiui, būtina visiškai suprasti, kas teigiama. Terrence'o Howardo teiginys, kad 1 kartas 1 yra lygus 2, prieštarauja pagrindiniams aritmetikos principams. Jo argumento specifikos ir argumentų (ar jų nebuvimo) žinojimas yra pirmasis žingsnis rengiant veiksmingą atsakymą.
Būkite ramūs ir susikaupę
Susidūrus su keistais teiginiais, gali kilti pagunda reaguoti su nusivylimu ar pajuoka. Tačiau svarbu išlikti ramiems ir susikaupusiems. Emociškai reaguodami galite paaštrinti situaciją ir apsunkinti produktyvų pokalbį. Į diskusiją eikite kantrūs ir aiškiu protu.
Naudokite aiškius ir paprastus paaiškinimus
Vienas geriausių būdų kovoti su dezinformacija yra aiškūs ir paprasti paaiškinimai. Štai kaip galite išspręsti Howardo teiginį apie dauginimą:
Pagrindinis principas: Paaiškinkite, kad daugyba yra pakartotinio sudėjimo forma. Pavyzdžiui, 1 kartas 1 reiškia vieną kartą pridėti prie savęs 1, o tai vis dar yra 1. 3 kartai 7 yra 3 grupės po 7 elementus … pridedant iki 3 x 7 = 21 elementas.
Vaizdinė pagalba: koncepcijai pademonstruoti naudokite vaizdines priemones, pvz., skaičių eilutes arba matricas. Parodyti, kad viena elementų grupė vis tiek sukuria vieną elementą, gali būti labai efektyvu.
Nuoroda: įsteigtos institucijos
Kartais nuoroda į nusistovėjusius matematikos autoritetus gali padėti sustiprinti pagrindinių aritmetikos principų teisingumą. Cituokite vadovėlius, akademinius straipsnius ar gerbiamus matematikus, kurie tvirtina, kad 1 kartas 1 yra 1. Tai gali suteikti svarbos jūsų argumentui ir parodyti, kad tai ne tik jūsų nuomonė, bet ir plačiai pripažintas faktas.
Skatinkite kritinį mąstymą
Skatinkite asmenį kritiškai mąstyti apie savo įsitikinimus. Užduokite tiriamuosius klausimus, pvz.: „Jei 1 kartas 1 yra lygus 2, ką tai reiškia kitoms pagrindinėms aritmetinėms operacijoms? arba „Ar galite pateikti matematinį savo teiginio įrodymą? Tai gali padėti jiems suvokti savo samprotavimų neatitikimus ir trūkumus.
Pateikite istorinį kontekstą
Paaiškinti matematinių principų istorinę raidą. Aptarkite, kaip daugyba buvo suprantama ir naudojama per visą istoriją, nuo senovės civilizacijų iki šių dienų. Parodymas, kad šie principai buvo kruopščiai tikrinami ir patvirtinti šimtmečius, gali padėti pabrėžti jų patikimumą.
Pasiruoškite pasipriešinimui
Nepaisant aiškių įrodymų ir logiškų paaiškinimų, kai kurie žmonės vis tiek gali laikytis savo klaidingų įsitikinimų. Svarbu pasiruošti pasipriešinimui ir suprasti, kad kieno nors giliai įsišaknijusių pažiūrų keitimas gali būti laipsniškas procesas. Toliau elkitės pagarbiai ir pateikite tikslią informaciją.
Naudokite analogijas ir susijusius pavyzdžius
Analogijos gali būti galingos priemonės, leidžiančios abstrakčias sąvokas padaryti labiau susietas. Palyginkite dauginimą su kažkuo pažįstamu, pavyzdžiui, objektų grupavimu. Pavyzdžiui, jei turite vieną vieno obuolio grupę, vis tiek turite vieną obuolį. Tai gali padėti įveikti atotrūkį tarp abstrakčios matematikos ir kasdienio supratimo.
Skatinkite matematinį raštingumą
Galiausiai, skatinti platesnį matematinį raštingumą. Skatinkite mokytis ir domėtis matematika ne tik pagrindais. Kuo daugiau žmonių supras matematikos pagrindus ir taikymą, tuo mažesnė tikimybė, kad jie susidurs su neteisingais teiginiais.